FAQ

ORDER

Kan jeg ændre min ordre?

Når din ordre er blevet bekræftet, er det som udgangspunkt ikke længere muligt at ændre i den, da ordren straks herefter sendes til vores lager for hurtig ekspedition og levering. Ønsker du at ændre i din ordre, kontakt da vores kundeservice, så ser vi om det kan lade sig gøre.

Det er ikke muligt for os at tilføje ekstra varer til din ordre, da vi ikke kan trække yderligere beløb på dit kort. Du må derfor lægge en ny ordre. For at undgå dobbelt fragt, kontakt da vores kundeservice for at få den sendt sammen med en anden ordre, hvis denne ikke allerede er pakket.

 

Kan jeg annullere min ordre?

Kontakt vores kundeservice. Er ordren ikke pakket af vores lager, kan vi stadig nå at annullere den.

 

Kan I sende to ordrer sammen?

Kontakt vores kundeservice for at høre status på dine ordre. Er de endnu ikke pakket, kan vi sende dem sammen, så du kun betaler for en fragt.

 

Er min ordre blevet sendt?

Så snart din ordre er blevet pakket og sendt modtager du en mail fra os om at din pakke er afsendt.

 

Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

BESTILLING & BETALING

For at handle på www.miniature.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Alle priser er inklusiv dansk moms 25%. Hvis du i kurven vælger et leveringsland uden for EU, vil den danske moms blive fratrukket beløbet, og der betales moms og toldafgifter efter de lokale regler.

 

Hvornår trækkes pengene på mit kort?

Beløbet bliver først trukket på dit kort ved afsendelse og tilbageføres til samme kort ved eventuel returnering.

 

Det er første gang jeg bestiller, hvordan gør jeg?

Ingen panik! Klik på den vare, som du er interesseret i og vælg den rette størrelse. Klik herefter på knappen "Tilføj til kurv". Du kan nu se, hvilke varer du har bestilt. For at gennemføre ordren, skal du udfylde kontakt-/leveringsoplysninger. Du vælger herefter betalingsform og levering/afhentning og trykker "bekræft ordre". Du får med det samme en ordrekopi i din mailboks. 

 

Varen er udsolgt, hvor kan jeg ellers få den?

Varer i vores sortiment kan være udsolgt på vores egen webshop. Ved en specifik vare kontakt da vores kundeservice, så kan de informere, hvilke af vores forhandlere, der har købt denne vare.

 

Du kan læse om betalingsmuligheder under vores Handelsbetingelser her

Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

LEVERING

Hvor leverer I til?

Vi leverer til:

Danmark

Færøerne & Grønland

EU

Norge

Schweiz

Sydkorea

USA

Rusland

 

Hvad koster fragten?  

Leveringsform og priser i Danmark

Privatpakker med PostDanmark

  • Med omdeling DKK 49 - Fri fragt ved køb over DKK 999
  • Uden omdeling DKK 29 - Fri fragt ved køb over DKK 999

 

Leveringsform og priser uden for Danmark

Privatpakker med UPS:

  • Sverige, Tyskland, England & Finland: DKK 99
  • Øvrige EU: DKK 149
  • Norge: DKK 199
  • Færøerne & Grønland: DKK 299
  • Schweiz: DKK 299
  • Øvrige ikke EU lande: DKK 499

 

Hvor lang er leveringstiden?

Danmark: 1-3 hverdage
Sverige: 2-5 hverdage 
Øvrige EU: 3-6 hverdage 
Norge: 3-6 hverdage 
Færøerne & Grønland: 4-8 hverdage

 

Kan jeg tracke min ordre?  

Alle ordre der sendes som pakke får et tilhørende pakkenummer. Du vil, ved levering i Danmark, få tilsendt en mail fra Post Danmark med dette pakkenummer, så du kan følge pakken via Post Danmarks Track & Trace.

 

Jeg har ikke modtaget min pakke, hvad gør jeg?

Bliver din pakke leveret med Post Danmark, sender Post Danmark et track and trace nummer, så du på deres hjemmeside kan følge leveringen.

 

Hjælper dette dig ikke er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så undersøger vi status på din pakke.

 

Du kan læse mere om levering i vores Handelsbetingelser her

 

Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

RETURNERING & OMBYTNING

Hvordan returnerer jeg en vare?  

Når du modtager din pakke er der vedlagt en returseddel, som skal udfyldes og vedlægges returpakken. Dette gøres for, at vi fremadrettet kan yde den bedst mulige service.

 

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering, samt evt. track and trace nummer.

 

Pakken returneres direkte til vores lager, vi afhenter ikke pakker på posthuse eller lignende:

MINI A TURE, Tågeskovvej 18, 4733 Tappernøje, Danmark

 

Skal jeg betale for at sende en vare retur?

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Ved levering i Danmark er der vedlagt en forudbetalt returlabel til DKK 49, som du kan vælge at bruge. Bruges denne fratrækkes DKK 49 ved krediteringen.

 

Hvordan ombytter jeg min vare til en anden størrelse eller farve?

Hvis du ønsker at ombytte en vare til en anden farve eller størrelse, bedes du lægge en ny ordre på vores webshop og returnere den/de pågældende vare(r). Ved ombytning i Danmark skal vedlagte returlabel benyttes. Når vi modtager returpakken krediterer vi for de(n) returnerede vare(r) og du vil i Danmark ikke blive faktureret for returfragten. På retursedlen, du modtager med varerne, påfører du returkode og dit nye ordrenummer under kommentarfeltet.

 

Jeg har modtaget en forkert vare?  

Vi bestræber selvfølgelig altid at sende de rigtige varer, men det sker også, at vi laver fejl. Har du beklageligvis modtaget en anden vare end den du har bestilt, kontakt da vores kundeservice, så finder vi den bedst mulige løsning sammen.

 

Læs mere om returnering under vores Handelsbetingelser her

 

Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.

REKLAMATION

Du har to års reklamationsret på varer i henhold til dansk købelov. Vi afhjælper fejl og mangler, som ikke er selvforskyldte ved almindelig anvendelse, men var tilstede ved købstidspunktet, uden at det vil koste dig ekstra.

Reklamationsretten kan derved ikke benyttes ved slidtage, fejl eller skader som følge af forkert behandling eller ringe vedligeholdelse.

 

Skal jeg selv betale for fragt ved en reklamation?

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Efter aftale kan returlabel fremsendes.

 

Jeg har modtaget en defekt vare

Det kan desværre ske, at en vare mod forventning er defekt. Modtager du en defekt vare, bedes du kontakte vores kundeservice, som finder den bedst mulige løsning.

Reklamation over fejl og mangler, der bør opdages ved almindelig undersøgelse af varen skal meddeles os hurtigst muligt og senest to måneder efter modtagelse.

 

Jeg ønsker at reklamere over en vare købt på webshoppen

Opdager du, at en vare er defekt, bedes du kontakte vores kundeservice inden du sender varen retur til os. Vores kundeservice vil herefter finde den bedst mulige løsning i netop dit tilfælde.

For at kunne vurdere reklamationen vil du enten skulle sende billeder af varen som dokumentation eller returnere varen til os. Dette aftales med kundeservice ved henvendelse.

 

Jeg ønsker at reklamere over en vare der ikke er købt på webshoppen

Du skal kontakte forhandleren, hvor du har købt varen, så tager de stilling til behandling af reklamationen.

 

Kontakt endelig vores kundeservice, hvis du har spørgsmål.